نوستالژی فوتبال

از خاطرات فوتبال های ایران و جهان ، انرژی بگیریم

نوستالژی فوتبال

از خاطرات فوتبال های ایران و جهان ، انرژی بگیریم


بازیهای آسیایی 1998 بانکوک :

این دوره از بازیها ، آخرین دوره ای بود که تیمها محدودیت سنی نداشتند و اکثر تیمها همانند ایران با تیم بزرگسال خود ، پا به این رقابت ها  گذاشته بودند .  تیم ملی که حضوری با کیفیت در جام جهانی داشت با کیفیت بهتری  نسبت به دوره قبل ، در این رقابت ها شرکت کرد .

پس از جام جهانی ، طالبی  سرمربی وقت از تیم ملی کنار رفت و  منصور پور حیدری ، مربی وقت فجر سپاسی  هدایت تیم ملی را به عهده گرفت . وی در بدو امر  جوانان زیادی را به تیم ملی دعوت کرد و یک بازی دوستانه نیز با تیم کویت انجام داد . ولی نتیجه باخت 3-0 این بازی ، باعث شد وی مجددا بازیکنان مسن و باتجربه را به تیم ملی دعوت کند . موضوع دیگر  تعداد بازیکنان دعوت شده از دو تیم پرطرفدار پایتخت بود که نسبت معناداری را نشان میداد . در لیست اعلام شده قبل از بازیها ، تمامی بازیکنان جام جهانی  به جز عابد زاده و عزیزی بودند و از لحاظ میانگین سنی هم تیم ایران  مسن ترین تیم تورنمت  محسوب میشد . هرچند  در لیست بعدی به تدریج بازیکنانی همچون  پاشازاده ، پیروانی و میناوند هم کنار رفتند .

دور اول  ، تیم ملی با قزاقستان و لائوس  همگروه بود که اولی را 2-0  و  دومی را 6-0 شکست داد . درخشش هاشمیان در این مرحله چشمگیر بود .




ایران در مرحله بعد با چین ، عمان و تاجیکستان همگروه بود که از هر گروه دو تیم به یک چهارم میرفتند .  تاجیکستان  5-0  و چین 2-1 مغلوب شدند ولی در عین ناباوری  تیم ملی مقابل عمان 4-2 بازی را واگذار کرد . در این بازی اشتباهات فردی مدافعان و دروازه بان نکیسا ، غیرمنتظره بود .این باخت شوک بزرگی به تیم  وارد کرد . پس از این باخت ،  تغییراتی مجددا  در تیم اعمال شد و این تغییرات  در مرحله ¼  مثبت نشان داد و ایران تیم قدرتمند ازبکستان را با هتریک دایی  4-0 شکست داد . انسجام بین خطوط به وضوح بهتر از بازی های قبلی بود .





بازی نیمه نهایی مجددا  با چین انجام شد . در این بازی ایران مسلط تر از حریف نشان داد و علیرغم از دست رفتن چند فرصت مناسب ، سرانجام سید علی موسوی با یک ریباند  دروازه چین را باز کرد . چین نیز دو سه موقعیت مناسب داشت که با خوش شانسی و واکنش غلامپور  برطرف شد .

در بازی فینال ، تیم ملی دوبار  توسط علی کریمی (6) و کریم باقری ( 26)  ، دروازه کویت فینالیست را باز  کرد و برای آخرین بار در رده بزرگسالان در سطح قاره آسیا ، عنوان قهرمانی را  به شایستگی به دست آورد  ، عنوانی که تا کنون موفق به تکرار آن نشده است .





نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی