نوستالژی فوتبال

از خاطرات فوتبال های ایران و جهان ، انرژی بگیریم

نوستالژی فوتبال

از خاطرات فوتبال های ایران و جهان ، انرژی بگیریم


تیم ملی پس از ناکامی در بازیهای آسیایی هیروشیما ، به خواب طولانی مدت رفت . به طوری که در نیمه دوم سال 1373 و کل سال 1374 خورشیدی ، هیچ بازی ملی ( چه دوستانه و چه رسمی ) در سطح بزرگسالان انجام نشد .  در طول این مدت تمام هم و غم سازمان تربیت بدنی و فدراسیون فوتبال ،


انتخاب سرمربی برای تیم ملی بود و نامهایی  چون اتوفیستر و  آلفرد ریدل مطرح شدند که هیچ یک قطعی نشد .مربیان وطنی هم ریسک مربیگری در چنین وضعیتی را قبول نمیکردند . در چنین اوضاعی و در آخرین روزهای سال 74 ، نام "محمد مایلی کهن" به عنوان سرمربی اعلام شد .ایران با کادر فنی جدید در  نوروز سال 1375 ، دو بازی دوستانه در قطر و کویت انجام داد و موفق به شکست این دو تیم شد .در مسابقات مقدماتی جام ملتهای 96 در  خرداد  و تیر 1375 ، تیم ملی موفق شد از سد نپال ، سری لانکا و عمان بگذرد و با 6 برد در مجموع رفت و برگشت سرگروه شود .در بازیهای نهایی جام ملتهای آسیا 1996 در آذر 1375 در امارات ، نامهای جوانان جدیدی همچون نکیسا ، استاد اسدی ، میناوند ، سعداوی ، یوسفی ، داریوش یزدانی و مهدی مهدوی کیا به چشم میخورد . با رنسانس انجام شده ، بازی اول مقابل عراق با یک ترکیب ناشناخته منجر به باخت 2-1 گردید .



از بازی بعد تغییرات مثبتی در تیم انجام شد و با سیستم 2-5-3  میناوند و سعداوی به عنوان پیستون چپ و راست ظهور کردند .با پیروزی بر تایلند  تغییرات باز هم بیشتر شد و کریم باقری به خط میانی رفته و با استیلی و منصوریان مثلثی آتشین تشکیل دادند . خداداد عزیزی هم به خط حمله منتقل و با دایی  زوج حمله را تشکیل دادند .این سیستم بسیار خوب جواب داد و تیم ملی موفق شد 3-0 عربستان مدعی را شکست دهد .در بازی یک چهارم هم همین سیستم مجدداد گل کاشت و کره جنوبی 6-2 از ملی پوشان شکست خورد و نتیجه ای منحصر به فرد در آسیا  رقم خورد .


ذر بازی نیمه نهایی مجددا با عربستان روبرو شدیم که ناداوری هایی بر علیه ایران انجام شد و گل صحیح عزیزی آفساید و خطای مدافع عربستان بر روی استیلی در محوطه جریمه پنالتی اعلام نشد . در ضربات پنالتی دایی ، خاکپور و یزدانی  پنالتی خود را از دست دادند و علی رغم مهار دو ضربه سعودیها توسط عابدزاده ، تیم ایران از راهیابی به فینال بازماند . در بازی رده بندی هم با پیروزی بر کویت در پنالتی ها ، تیم به مقام سوم رسید در حالی که قهرمانی در آن سال واقعا برازنده تیم ملی بود .


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی