نوستالژی فوتبال

از خاطرات فوتبال های ایران و جهان ، انرژی بگیریم

نوستالژی فوتبال

از خاطرات فوتبال های ایران و جهان ، انرژی بگیریم


تیم ملی در سال 1378 در غیاب چند مهره اصلی ،چند بازی دوستانه برابر ایالات متحده ، ژاپن و دانمارک انجام داد و در هر سه این دیدارها به تساوی رسید .

در اواخر سال 78  پورحیدری تعویض و جلال طالبی سرمربی شد .در مقدماتی جام ملت های آسیا ، ایران با بحرین ، سوریه و مالدیو همگروه بود . در این دور ، باخت 1-0 مقابل بحرین تلنگری به تیم وارد کرد .هرچند با پیروزی 3-0 بر این تیم در دور برگشت به عنوان تیم نخست به مرحله نهایی صعود کرد .

تیم ملی در فاصله دور مقدماتی تا دور نهایی ، چند بازی در جام غرب آسیا و جام ال جی انجام داد . حریفان ایران قزاقستان ، فلسطین ، سوریه ، اردن ، مصر ، مقدونیه ، گرجستان ، اتریش و قطر بودند و  تدارک این مقدار بازی برای تیم ، خیره کننده بود .

تیم ملی در حالی در مهر 1379  پا به رقابت های نهایی جام ملتها در لبنان گذاشت  که اختلاف درونی ، تیم را آزار میداد .

طبق مرسوم ، نتایج تیم "سینوسی" بود . بازی اول با تسلط بر میدان در برابر لبنان 4-0 به پایان رسید .ولی در بازی دوم مجددا افت نسبی  در  تیم مشهود و تیم تا دقیقه 70 از تایلند 1-0 عقب بود .یک کاشته از عزیزی و هدینگ تماشایی دایی کار را به تساوی کشاند .





جام ملتهای آسیا 2000

بازی حساس سوم مقابل عراق _ که هر دو تیم به شدت محتاط بودند  _ در پی یک سانتر از چپ توسط میناوند ، کنترل توپ باقری و ریباند دروازه بان ، دایی گل برتری را به ثمر رساند  تا ایران با 7 امتیاز به عنوان سرگروه به مصاف کره در یک چهارم برود .این بازی برای هواداران خاطره ای تراژیک بود . در حالی که ایران با گل استثنایی باقری از فاصله 40 متری ، تا واپسین لحظات پیش بود ، در پی ارسال آخرین کرنر بازی ، دفع اشتیاه برومند دروازه بان  و قیچی ناموفق کاپیتان دایی  ، فرصت بی نظیر برای بازیکن کره جهت گل مساوی مهیا شد .در وقت اضافه هم تیم در فاز دفاعی ضعف نشان میداد و سرانجام روی یک ضدحمله گل طلایی را از حریف دریافت و وداع تلخی با جام برجا گذاشت .





نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی