نوستالژی فوتبال

از خاطرات فوتبال های ایران و جهان ، انرژی بگیریم

نوستالژی فوتبال

از خاطرات فوتبال های ایران و جهان ، انرژی بگیریم


برای اولین بار ، جام جهانی در قاره آسیا و برای اولین بار هم به میزبانی دو کشور انجام  میشد . در این دوره ، قهرمان دوره قبل برای آخرین بار بدون بازی مقدماتی وارد جام میشد .  و برای اولین بار یک دروازه بان ( اولیور کان ) به عنوان بهترین بازیکن جام شناخته و صاحب توپ طلا میشد .


0

فرانسه به عنوان ضعیف ترین مدافع عنوان قهرمانی ، در همان دور اول با دو شکست و یک تساوی ، بدون گل زده جام را ترک میکرد . عنوان گلزن برتر (کفش طلا) را رونالدوی برزیلی با 8 گل از آن خود کرد .

در این جام ، تیمهای ترکیه ، سنگال ، کره جنوبی و ایالات متحده  نمایشی فراتر از انتظار داشتند و در عوض تیمهای فرانسه ، ایتالیا ، آرژانتین ، اروگوئه ، اسپانیا و پرتقال ، ضعیفتر از حد و انتظار خود ظاهر شدند .





مهمترین نتایج مرحله گروهی ، شکست 1-0 فرانسه از سنگال ، شکست 2-1 ایتالیا از کرواسی ، پیروزی 2-0 دانمارک بر فرانسه ، شکست 1-0 پرتقال از کره جنوبی  و باخت 1-0 روسیه از ژاپن بود .


تیتلت

نتان

rttyjhg

fgfdh


gf

87


ffm

ooiio

cam

yugb




از نتایج جالب توجه دور حذفی هم پیروزی 2-1 ایالات متحده بر مکزیک ، پیروزی 2-1 کره جنوبی برابر ایتالیا ، پیروزی کره بر اسپانیا در ضربات پنالتی و پیروزی 2-1 سنگال بر سوئد بود .

تیمهای اسلوونی ،سنگال ، اکوادور  و  چین برای اولین بار وارد جام شده بودند و ترکیه هم پس از 48 سال مجددا وارد جام میشد .


omit


xhsb


zxb


ykmx

mni87



برای آخرین بار در این جام جهانی از قانون گل طلایی استفاده میشد .


xhb

 bvp


juko

 hg

.,mnb






داوری های پرانتقاد :

اشتباهات فاحش داوری در این جام در چند نوبت سرنوشت تیمها را تغییر داد و موج انتقادات را در سراسر دنیا در پی داشت ، به طوری که بسیاری از کارشناسان این جام را ضعیف ترین جام داوری میدانند .

·        در بازی کره جنوبی – ایتالیا  گل وقت اضافه توماسی به کره که میتوانست گل طلایی باشد به اشتباه آفساید اعلام شد . تصاویر آهسته صحیح بودن گل را نشان میدهد .

·        در همین بازی برخورد فرانچسکو توتی با مدافع کره در محوطه جریمه ، به زعم داور تمارض بوده و کارت زرد دوم به این مهاجم اعلام و و از بازی اخراج شد .

cccd

byron moreno 2002


2002

moreno  red card


·        در بازی اسپانیا-کره  هم گل صحیح اسپانیا  به اشتباه کمک داور اوت اعلام شد . در حالی که تصاویر آهسته نشان میداد قبل از ارسال سانتر، توپ از خط کنار نگذشته است .


jkh




·        در بازی ایتالیا- مکزیک  گل صحیح اینزاگی به اشتباه کمک داور مالزیایی ، آفساید اعلام شد .

·        در بازی ایتالیا-کرواسی هم ورود توپ به دروازه کرواسی را داور همراه با خطای مهاجم ایتالیا (اینزاگی) اعلام و این گل نیز مردود اعلام شد .






تیم :32

بازی : 64

گل : 161

میانگین گل : 52/2

کارت زرد :  161

کارت قرمز : 12

بهترین بازیکن : اولیور کان (آلمان)

بهترین گلزن : رونالدو ( برزیل )  8 گل

بهترین دفاع : آلمان

بهترین حمله : برزیل

بهترین دروازه بان : اولیور کان


نظرات  (۱)

طب سنتی ظهور 

عالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی