نوستالژی فوتبال

از خاطرات فوتبال های ایران و جهان ، انرژی بگیریم

نوستالژی فوتبال

از خاطرات فوتبال های ایران و جهان ، انرژی بگیریم




دور نهایی جام ملتهای آسیا با حضور 16 تیم به میزبانی قطر در تاریخ دی و بهمن 1389 – ژانویه 2011 برگزار گردید . جهت اتنخاب میزبان رقابت بین ایران ، قطر و هند بود که قطر با آرای بیشتر به عنوان نامزد انتخاب شد . 







ایران با کره شمالی ، امارات و عراق در گروه 4 قرار داشت . افشین قطبی که در 3 بازی نهایی مقدماتی جام جهانی سال قبل ، سرمربی تیم ملی بود کماکان روی نیمکت قرار داشت . در مرحله گروهی نخستین بازی با عراق بود در حالی تا دقایق پایانی نتیجه 1-1 مساوی بود با گل ایمان مبعلی تیم ملی 2-1 پیش افتاد . پس از گل ایران مدافعان عراق با یکدیگر درگیر شدند .

بازی دوم برابر کره شمالی با برتری نسبی ملی پوشان انجام و با گل دقیقه 63 کریم انصاری فرد به پایان رسید .در نهایت در سومین بازی این مرحله ، مقابل امارات با برتری مطلق ملی پوشان 3-0 به پایان رسید و آرش افشین ، محمد نوری و مدافع حریف گلهای ایران را به ثمر رساندند . به این ترتیب تیم ملی با حداکثر امتیاز به عنوان تیم اول گروه به دور 1/4  صعود کرد و حریف کره جنوبی شد 




 

در این بازی سراسر هجومی دو تیم فرصت های چندی را از دست دادند به ویژه کره جنوبی که تسلط بیشتری نشان میداد . این تیم که در آن مقطع از تیم المپیک سالهای قبل که بسیار زهردار بود تغذیه میشد چربش بیشتری بر ایران داشت و تیم ملی بویژه در وقتهای اضافه با کنترل توپ و میدان سعی در کشاندن بازی به ضربات پنالتی داشت .

تسلط کره بی پاداش نماند و در دقیقه 107 روی یک شوت زمینی پشت محوطه دروازه رحمتی باز شد . قبل از ضربه نهایی پژمان نوری و سید جلال حسینی  در کنترل بازیکن شوتزن ناموفق نشان دادند .با این شکست تراژدی حذف از جام ملتهای آسیا برای ایران 33 ساله شد .













ژاپن هم در فینال با شکست 1-0 استرالیا  برای چهارمین بار قهرمان این کاپ شد . 










نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی