نوستالژی فوتبال

از خاطرات فوتبال های ایران و جهان ، انرژی بگیریم

نوستالژی فوتبال

از خاطرات فوتبال های ایران و جهان ، انرژی بگیریم

تیم ملی با مربیگری کی روش و جوانگرایی به نسبت جام جهانی وارد کارزار جام ملتهای آسیای 2015 در استرالیا شد .

بازی‌ها در پنج شهر سیدنی، ملبورن، کانبرا، بریزبن و نیوکاسل برگزار شدند. برای میزبانی این رقابت‌ها هیچ کشوری به جز استرالیا نامزد نشده بود. کشور استرالیا به دلیل میزبانی و بر طبق رویه، بدون شرکت در رقابت‌های مرحلهٔ مقدماتی به مرحله پایانی این مسابقات راه یافت و تیم‌های ژاپن و کره جنوبی به ترتیب و به علت کسب مقام‌های اول و سوم در جام ملتهای آسیا ۲۰۱۱ بطور خودکار به مرحله پایانی صعود کردند. بقیه ۱۳ تیم طی رقابت‌های مرحلهٔ مقدماتی که با شرکت ۴۴ تیم از بهمن ماه ۱۳۹۱ تا اسفندماه ۱۳۹۲ برگزار شده بود، به مرحله پایانی راه یافتند.

سه پیروزی در مرحله گروهی که هر سه مقابل  کشورهای حوزه خلیج فارس : قطر ، بحرین و امارات بود باعث شد تیم با 9 امتیاز حداکثری به مرحله خذفی برسد .  حضور  جوانانی همچون آزمون  به وضوح کیفیت تیم را بهتر نشان میداد .


ایران امارات 2015

ایران بحرین 2015


در مرحله یک چهارم تیم به مصاف عراق رفت . کشوری که از التهابات اجتماعی رنج میبرد . هرچند بازی با برتری ایران آغاز شد ولی اشتباهات  داور مسابقه در اخراج مهرداد پولادی و ده نفره شدن تیم به همراه اشتباهات فاحش حقیقی درون دروازه ، کار را به تساوی 3-3 در وقت اضافه کرد . در ضربات پنالتی نیز  7-6 عراق پیروز شد و حقیقی حتی یک ضربه پنالتی را نتوانست مهار کند . بعد از بازی نیز فدراسیون ایران نسبت به داوری بازی و نیز حضور عبدالزهرا  در بازی به دلیل دوپینگ قدیمی اعتراض نمود که هردو توسط afc  رد شد .


ایران عراق 2015    1

ایران عراق 2015    2

ایران عراق 2015   3

ایران عراق 2015   بنیامین ویلیامز

در مرحله نیمه نهایی نیز کره جنوبی 2-0 عراق را شکست داد  و استرالیا نیز با همین نتیجه امارا ت  را شکست داد و فینالیست شد.

در فینال نیز استرالیا  در وقت اضافه 2-1  با گل ترویسی  کره جنوبی را شکست داد و قهرمان شد .


فینال جام ملتهای آسیا 2015    1

فینال 2015    2

فینال 2015    3

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی