نوستالژی فوتبال

از خاطرات فوتبال های ایران و جهان ، انرژی بگیریم

نوستالژی فوتبال

از خاطرات فوتبال های ایران و جهان ، انرژی بگیریم

طبق قرعه کشی جهت رسیدن به مرحله نهایی ، تیم ملی می بایست سه مرحله را پشت سر بگذارد . این مراحل از ساده تر به متوسط و سخت مربوط میشد .

در مرحله اول طبق قرعه کشی ، بازی رفت و برگشت مقابل مالدیو باید انجام میشد و برنده آن به مرحله بعد صعود میکرد . در  مجموع ایران 5-0 برنده شد . در مرحله دوم ایران با قطر ، بحرین و اندونزی هم گروه بود .در این مرحله هم ایران با سه پیروزی ، سه تساوی به عنوان تیم نخست به مرحله بعد صعود کرد .

پیروزی 6-0 مقابل بحرین در مهرمام 1390 خیره کننده و ماندگار بود .



در مرحله نهایی ، ایران با ازبکستان ، قطر ، کره جنوبی و لبنان هم گروه بود .

اولین بازی در حالی با گل دقیقه 90 خلعتبری مقابل ازبکستان پیروز شد که در طول بازی حریف سرتر نشان میداد و یک صحنه بازگشت توپ از داخل دروازه توسط سید جلال حسینی مشکوک به گل بود .

بازی بعد مقابل قطر 0-0 در تهران تمام شد . لیکن در بازی سوم در بیروت در حالی تیم ملی چربش بیشتری برلبنان نشان میداد در پی یک سانتر کاشته و ضربه سر ، بازی را 1-0 واگذار کرد . این شکست معادلات را در گروه به هم ریخت و کار صعود ایران را مشکل کرد .

هرچند در بازی برگشت تیم انتقام بازی رفت را گرفت و 4-0 برنده شد لیکن باخت 1-0 مقابل ازبکستان مجددا معادلات را پیچیده و صعود تیم را در گرو شکست کره جنوبی در بازی آخر در این کشور نمود .

در این بازی که 28 خرداد 1392 در اولسان کره انجام  شد تیم ملی نمایشی فراتر از انتظار انجام داد و با دفاعی جانانه در برابر حملات کره ای ها ، در پی یک ضد جمله و فرار تماشایی رضا قوچان نژاد ، موفق شد تک گل بازی را به ثمر رسانده و با پیروزی دلچسب در خارخ خانه ،  صعود به جام جهانی 2014 را جشن بگیرد .


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی