نوستالژی فوتبال

از خاطرات فوتبال های ایران و جهان ، انرژی بگیریم

نوستالژی فوتبال

از خاطرات فوتبال های ایران و جهان ، انرژی بگیریم

مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 در قاره آسیا در چهار مرحله انجام شد که تیمهای رده میانی و انتهایی آسیا ( از مجموع 46 تیم کنفدراسیون) در مراحل اول و دوم رقابت می کردند و تیمهای رده اول تا 32 رده بندی فیفا برای آسیا   و 6 تیم باقی مانده  دور اول و دوم در 8 گروه پنج تیمی رقابت میکردمد . هشت تیم اول و چهار تیم برتر گروهها به دور نهایی مقدماتی صعود میکردند .در دور نهایی نیز 12 تیم در دو گروه 6 تیمی مسابقه میدادند و دو تیم اول هر گروه مستقیما به جام جهانی صعود میکرد .

در این مرحله ایران با عمان ، ترکمنستان ، گوام و هند  همگروه بود و با شش پیروزی و دو تساوی برابر عمان و ترکمنستان ( در زمین حریفان ) به عنوان تیم اول به دور بعد صعود کرد .

 





در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ، ایران با کره جنوبی ، سوریه ، ازبکستان ، چین و قطر همگروه بود . در این مرحله ، تیم ملی بهترین نمایش دور مقدماتی ادوار جام جهانی را به نمایش گذاشت و علیرغم همگروهی با تیمهای مقتدر آسیا ، با شش پیروزی ، چهار تساوی ، بدون شکست و دریافت تنها دوگل در ده بازی ، برتری خود را به رخ حریفان کشید . به طوری که قبل از بازی آخر خود ، به عنوان تیم نخست گروه صعود خود را به جام جهانی مسجل کرده بود .

 

 



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی