نوستالژی فوتبال

از خاطرات فوتبال های ایران و جهان ، انرژی بگیریم

نوستالژی فوتبال

از خاطرات فوتبال های ایران و جهان ، انرژی بگیریم


یورو ۲۰۰۴، دوازدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های اروپا بود که در ژوئن و ژوئیه ۲۰۰۴ در هشت شهر پرتغال برگزار شد

 

در این مسابقات ۱۶ تیم نیز حضور داشتند. پرتغال به‌عنوان تیم میزبان و ۱۵ تیم در بازی‌های مقدماتی انتخاب شده‌اند. تیم ملی فوتبال لتونی نخستین بار بود که به مرحله گروهی این مسابقات رسیده بود.

 

این جام، شگفتی‌های زیادی داشت، آلمان، ایتالیا و اسپانیا در مرحله گروهی حذف شدند. فرانسه در حالی‌که مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات بود، در مرحله یک چهارم نهایی در مقابل یونان شکست خورد و حذف شد. یونان که پس از ۲۴ سال و برای دومین بارموفق به حضور در مسابقات جام ملت‌های اروپا شده بود، در نهایت توانست با غلبه بر حریفان خود، قهرمان این مسابقات شود.

نتایج یک چهارم :

انگلیس 2  پرتقال 2   در ضربات پنالتی 5-6

یونان 1  فرانسه 0

دانمارک 0   چک 3

هلند 0  سوئد 0  در پنالتی   5-4

نیمه نهایی : پرتقال 2  هلند 1

یونان 1    چک 0

فینال  :  یونان 1  پرتقال 0



در مسابقه حساس فینال با قضاوت مارکوس مرک آلمانی ، یونان که دومین حضورش را در این مسابقات پس از جام ملت‌های اروپا ۱۹۸۰ تجربه می‌کرد، با گل دقیقه ۵۷ آنجلوس چاریستیس موفق به شکست یک بر صفر پرتغال شد و توانست اولین عنوان قهرمانی‌اش را در این مسابقات با سرمربی‌گری اتو ریهاگل جشن بگیرد .

پیش از شروع مسابقات یورو ۲۰۰۴ ،  شانس تیم یونان برای رسیدن به قهرمانی یک به ۱۵۰  ام  تخمین زده شد. یونانی‌ها از خط دفاع مستحکمی در این مسابقات برخوردار بودند و  یکی از عوامل مهم در موفقیت آن‌ها  همین موضوع بود .




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی